Amigos

 

Właśnie otrzymaliśmy informację o konkursie fotograficznym. Poniżej informacje zawarte w regulaminie. Przeczytajcie go uważnie.

 

Zgłaszajcie się doswojego nauczyciela hiszpańskiego.

 

Wszystkie informacje oraz załączniki niezbędne do prawidłowego zgłoszenia są w dokumencie pdf: TUTAJ

 

 

Regulamin VII edycji konkursu „LITERATURA W FOTOGRAFII”, pamięci Alfonso Álvarez Marcos

 

Organizator:

Organizatorem konkursu jest XXXII Liceum Ogólnokształcące im. Haliny Poświatowskiej w Łodzi. Osobą odpowiedzialną za organizację konkursu jest Magdalena Joachimiak (kontakt mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. )

 

Uczestnicy:

Konkurs skierowany jest do uczniów sekcji dwujęzycznych z językiem hiszpańskim w szkołach ponadpodstawowych.

 

Cele konkursu:

propagowanie czytelnictwa;

popularyzowanie fotografii jako aktywnej i kreatywnej formy spędzania czasu wolnego;

rozwijanie u uczniów umiejętności wykorzystania fotografii jako artystycznej formy wyrazu;

rozwijanie wrażliwości artystycznej.

 

Zasady konkursu:

Konkurs polega na przedstawieniu na fotografii jednej, najbardziej charakterystycznej sceny

wybranego dzieła literackiego lub odzwierciedlenie na zdjęciu jego istoty, myśli przewodniej.

W konkursie wyodrębniono dwie kategorie: literatura hiszpańskojęzyczna literatura powszechna.

Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu tylko jedną fotografię w każdej z kategorii.

Ocenione zostaną takie aspekty jak: oryginalność, zastosowana technika, siła i sugestywność przekazu.

 Fotografie muszą być pracami oryginalnymi i wcześniej nienagradzanymi w innych konkursach.

Prace należy dostarczyć w formacie JPEG (min. 2 MB) oraz w formie wydruku na papierze

 

fotograficznym o formacie A4.

 

Warunki uczestnictwa:

Do każdej pracy konkursowej należy dołączyć metryczkę (zał. 1) zawierającą następujące dane:

tytuł zdjęcia i utworu literackiego, na podstawie którego zostało wykonane,

imię i nazwisko autora lub autorki oraz występujących na nim osób,

klasę i szkołę, do której uczęszczają wraz z adresem i numerem telefonu oraz imieniem i nazwiskiem nauczyciela – opiekuna,

dane kontaktowe (email i numer telefonu) autora

 

zdjęcia,

zgodę na publikację pracy i wizerunku.

Oprócz danych osobowych do każdej pracy powinna być również dołączona informacja na temat danych technicznych zdjęcia (zał. 2).

Marka i model aparatu fotograficznego lub telefonu komórkowego, którym została wykonana praca.

Jeśli fotografia została przerobiona w jakimś programie komputerowym

(np. Photoshop), trzeba podać jego nazwę.

Do każdego zdjęcia musi być dołączony dokument (zał. 3B) podpisany zarówno przez autora, jak i uczniów występujących na zdjęciu (lub przez ich rodziców, w przypadku uczniów niepełnoletnich – zał. 3A), w którym wyraźnie zaznaczono, że przekazują oni prawa wizerunkowe organizatorom konkursu, jak również zezwalają organizatorowi na wykorzystanie ich prac oraz wizerunku w mediach społecznościowych lub środkach masowego przekazu. Ze swojej strony, organizator zobowiązuje się nie czerpać żadnych korzyści materialnych ze zdjęć nadesłanych na konkurs.

 

Nagrody:

Autorzy najlepszych prac dostaną nagrody rzeczowe oraz dyplomy.

W przypadku, gdy fotografia zostanie nagrodzona, prawo do otrzymania nagrody ma uczeń, który widnieje na zgłoszeniu jako jej autor.

Werdykt jury jest ostateczny. Od decyzji jury nie przysługuje odwołanie.

 

Nadsyłanie prac:

Prace należy wysyłać w formacie JPEG wraz z danymi autora i danymi technicznymi zdjęcia drogą e-mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz pocztą

wydrukowane na papierze fotograficznym o formacie A4, z załączonymi danymi autora jak i szczegółowymi informacjami o zdjęciu na adres:

 

XXXII Liceum Ogólnokształcące im. H. Poświatowskiej ul. Czajkowskiego 14, 92-511 Łódź z dopiskiem: „VII KONKURS LITERATURA W FOTOGRAFII”

Termin nadsyłania prac:

Prace należy nadesłać do 15.04.2025. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 23.04 2025 r.

Uczestnictwo w konkursie jest jednoznaczne z akceptacją wszystkich postanowień regulaminu.

 

Konkurs odbywa się pod honorowym patronatem Biura Radcy ds. Edukacji przy Ambasadzie Królestwa Hiszpanii.